Quality of Interaction (Qi Index)

Verbeter de kwaliteit van interactie tussen je mensen in je organisatie

Alleen bedrijven die zich razendsnel weten aan te passen aan veranderingen, maken kans om over 10 jaar nog steeds relevant te zijn. Hoe kan je immers groeien, zonder aanpassing en innovatie? Wat in jouw organisatie heeft hier het meeste invloed op? Waar moet je focus op liggen als leider en management? Welke inzichten zijn hiervoor nodig? Deze antwoorden zijn vaak bekend, maar toch lukt het veel bedrijven niet deze verandering door te voeren. Dat komt omdat deze zich aan de ongrijpbare kant van de organisatie bevinden: de interacties en relaties tussen mensen.

Wij hebben hét instrument ontwikkeld dat jou zicht op de kwaliteit van interactie in jouw bedrijf, team of afdeling geeft. Daarmee geven wij jou alles in handen om met jouw bedrijf de doelstellingen te halen die je wilt. Wij noemen dit de Quality of Interaction Index. Wil jij weten hoe de Qi Index voor jouw organisatie ingezet kan worden?

Quality of Interaction

Waarom de Qi Index?

De Qi Index is ontwikkeld door Alison Reynolds (Ashridge Executive Education) en David Lewis (London Business School) om organisaties weerbaarder en wendbaarder te maken in een snel veranderende wereld. Het helpt organisaties en mensen die samenwerken om te begrijpen:

Gedrag op de werkvloer

Welk gedrag is generatief, niet-generatief en welke houden direct verband met prestaties. Wij geloven dat mensen van nature leergierig zijn en zich willen ontwikkelen. Onze inzichten helpen hen om hun volledige potentieel te ontdekken en dit te verbinden aan strategie.

Samenwerking tussen mensen

Welk soort samenwerking heerst binnen de organisatie of tussen afdelingen. Onze inzichten zorgen dat organisaties continu inzicht hebben in teamperformance, diversiteit en bijdragen. Hiermee kunnen organisaties duurzame teams en zelfsturende teams (blijven) bouwen.

Cognitieve diversiteit

Hoe cognitieve diversiteit helpt om de prestaties van organisaties te verbeteren door het erkennen en waarderen van verschillen tussen het eigen perspectief en dat van anderen. Onze tools en inzichten maken cognitieve diversiteit meetbaar. Daardoor kunnen teams en organisaties beter ingedeeld worden.

Psychologische veiligheid

Hoe psychologische veiligheid ervoor zorgt dat mensen zich in staat en vrij voelen zichzelf te zijn en te uiten wat een directe impact heeft op het creëren van een ideale werkomgeving. We helpen organisaties bij het afstemmen van strategie op mens en team, waardoor individuele, team- en organisatieprestaties zullen verbeteren.

Gedrag op de werkvloer

Welk gedrag is generatief, niet-generatief en welke houden direct verband met prestaties. Wij geloven dat mensen van nature leergierig zijn en zich willen ontwikkelen. Onze inzichten helpen hen om hun volledige potentieel te ontdekken en dit te verbinden aan strategie.

Cognitieve
diversiteit

Hoe cognitieve diversiteit helpt om de prestaties van organisaties te verbeteren door het erkennen en waarderen van verschillen tussen het eigen perspectief en dat van anderen. Onze tools en inzichten maken cognitieve diversiteit meetbaar. Daardoor kunnen teams en organisaties beter ingedeeld worden.

Samenwerking

Welk soort samenwerking heerst binnen de organisatie of tussen afdelingen. Onze inzichten zorgen dat organisaties continu inzicht hebben in teamperformance, diversiteit en bijdragen. Hiermee kunnen organisaties duurzame teams en zelfsturende teams (blijven) bouwen.

Psychologische
veiligheid

Hoe psychologische veiligheid ervoor zorgt dat mensen zich in staat en vrij voelen zichzelf te zijn en te uiten wat een directe impact heeft op het creëren van een ideale werkomgeving. We helpen organisaties bij het afstemmen van strategie op mens en team, waardoor individuele, team- en organisatieprestaties zullen verbeteren.

Hoe werkt de Qi Index?

De Qi Index is ontworpen om verandering te initiëren en o.a. het volgende te ondersteunen en verbeteren:

  • Organisatiebrede transformatie programma’s.
  • Het optimaal uitvoeren van strategie.
  • Leiderschapsontwikkeling (voor leiders die verantwoordelijk zijn voor het creëren van een omgeving waarin anderen goed kunnen leiden).
  • Teamontwikkeling en -coaching.

Wil je meer informatie over de Qi Index? Bekijk onze folder of neem direct contact met ons op.

De Qi Index in de praktijk

Hieronder een korte uitleg over wat de Qi is en waar deze tool voor ingezet kan worden.

Het Qi Effect

Hieronder legt onze businesspartner Alison Reynolds uit wat het Qi Effect is.

Video afspelen over Alison Reynolds - the Qi Effect

Resultaten en inzichten

In het Qi managementrapport wat voortvloeit uit de analyse staan de volgende inzichten:

  • De status quo van de huidige stand van zaken aangaande psychologische veiligheid binnen het bedrijf;
  • De perceptie van medewerkers wordt weergegeven hoe zij denken over het benutten van potentieel van mensen, diversiteit van mensen in relatie tot performance;
  • Een visuele weergave van de medewerker perceptie hoe wendbaar de organisatie is en hoe de organisatie adequaat inspeelt op verandering;
  • Een samenvatting van de meest dominante emoties, gedragingen en culturele eigenschappen die zich afspelen binnen de organisatie;
  • Een uitsplitsing van de specifieke aandachtsgebieden, bijvoorbeeld kritieke interacties die bijdragen aan het opbouwen van psychologische veiligheid en het cultiveren van een inclusieve performance cultuur.

Organisaties zoals

Mercedes, Maserati, Network Rail, Credit Suisse gingen je voor in het gebruik van Qi index. Krijg grip op culturele aspecten zoals psychologische veiligheid en cognitieve diversiteit en inzicht hoe deze impact hebben op performance. Ontvang praktische handvatten om performance binnen het bedrijf aan te kaarten en hiermee aan de slag te gaan.

Ontwikkeld door

een unieke samenwerking tussen London Business School, Ashridge Business School en Human Insight. Wereldwijd opererende organisaties hebben meegedaan in aan dit onderzoek gericht op het in kaart brengen van organisatiegedrag. Benut de inzichten van andere organisaties om het wiel niet zelf te hoeven uitvinden.

Meer inzichten

en houvast voor leidinggevenden, C-suite en HR om adequaat in te grijpen waar nodig. Met name investeren in de business en teams waar performance achter blijft. Andere initiatieven rondom het meten van engagement zijn vaak eendimensionaal. Je doet het goed of het kan beter. De Qi index biedt meer inzichten.

"

De Qi Index heeft ons geholpen om een consistente set culturele statistieken toe te passen om percepties van systeemingenieurs en hun belanghebbenden binnen projecten, bedrijven en industrieën te vergelijken. Het delen van de voorlopige resultaten binnen bedrijven heeft geleid tot zinvolle discussies en plannen voor het verbeteren van de effectiviteit van systems engineering, waarbij rekening wordt gehouden met belangrijke culturele variabelen, zoals cognitieve diversiteit en psychologische veiligheid.”

– Pamela Burke, PhD

Interesse of vragen?
Neem contact met ons op.

De inzichten uit onze Qi Index hebben baat bij onder andere het succesvol uitvoeren van de strategie, het bouwen van duurzame teams en het verbeteren van individuele, team- en organisatieprestaties.

Ook aan de slag met de psychologische veiligheid en de strategische diversiteit binnen jouw team of organisatie?

Neem direct contact op met een van onze coaches voor meer informatie of vul eenvoudig ons contactformulier in. 

Liever direct contact?
Bel een van onze coaches!

Neem contact met ons op

Weten wat wij voor jou en je organisatie kunnen betekenen? Maak direct een afspraak of vraag een vrijblijvende offerte op. Wij staan voor je klaar!

Neem contact met ons op

Weten wat wij voor jou en je organisatie kunnen betekenen? Maak direct een afspraak of vraag een vrijblijvende offerte op. Wij staan voor je klaar!

Solliciteer direct!

Stuur direct een open sollicitatie of bekijk onze openstaande vacatures.

Vul je gegevens in, upload je motivatiebrief en CV en wij nemen binnen een week contact met je op.