Quality of Interaction Game

Quality of Interaction Game

Doel van het spel
Het doel van de Quality of Interaction Game is om bepaalde gedragingen en ook routines binnen een team of organisatie in kaart te brengen. Om vervolgens te bepalen of deze prestaties in de weg staan of verbetering nodig hebben.

Waarom deze businessgame inzetten binnen jouw bedrijf?
Cultuur binnen een bedrijf wordt veelal beïnvloed door gedragingen van mensen. Ten eerste analyseert de Quality of Interaction Game de staat van een organisatie. Dit wordt gedaan op basis van de Qi Index vragenlijst die de medewerkers invullen. Daarnaast analyseert het de emoties die men ervaart op de werkvloer. Ten slotte analyseert het gedrag dat men laat zien binnen de organisatie. Bovendien bieden deze elementen inzicht in de cognitieve diversiteit en daarnaast in de psychologische veiligheid van een organisatie. Vervolgens worden de resultaten gebruikt als input voor de businessgame. Namelijk om een team te begeleiden in de gewenste gedragsverandering.

Beschrijving
De Quality of Interaction Game is ideaal voor teams die voor een veranderingstraject staan. Ook voor teams die juist het gevoel hebben dat ze meer uit de organisatie kunnen halen. Aan de hand van deze businessgame krijgt een team of organisatie vervolgens inzicht in waar het zich kan ontwikkelen. Daarnaast krijgt een team ook inzicht in waar de knelpunten liggen. En bovendien krijgt een team inzicht in waarom deze knelpunten er zijn.

Downloads

Ontwikkelaar: Nicolas Smoolenaars
Deelnemers: Minimaal 1 groep van 5-12 personen.
Prijs per groep vanaf: €1500,-
Duur:
4 uur
Geschikt voor:

  • Teams
  • Managementteams
  • Projectteams

Benodigdheden

Zorg voorafgaand aan het spel voor:

  • Quality of Interaction vragenlijst (huidige omgevingsanalyse);
  • En een Quality of Interaction managementrapport;
  • Miro online software;
  • Quality of Interaction trainingspakket (materialen t.b.v. begeleiding);
  • Beamer;
  • En een inspirerende locatie om in te werken (bij offlinesessie).

Human Insight zorgt voor:

  • Begeleider(s);
  • En Quality of Interaction data.

Wat leer je?

  • Ten eerste inzicht in systeemdynamieken en ook teamdynamieken;
  • Ten tweede consensus in team over de verbetergebieden;
  • Daarnaast inzicht in strategische doelstellingen van de organisatie;
  • Als laatste gewenst gedrag van medewerkers om daar te komen.
Quality of Interaction Game
Quality of Interaction Game
Quality of Interaction Game
Quality of Interaction Game
Quality of Interaction Game