Geschiedenis

De geschiedenis van Human Insight

Het ontstaan van Human Insight

Human Insight opende zijn deuren in 2000, maar het onderzoek en de ontwikkeling van de strategische assessment en het framework begon in de jaren tachtig. De oprichtende partner Peter Robertson begon zijn onderzoek toen hij voor KPMG werkte en onderzocht hoe mensen bijdragen aan het uitvoeren van de strategie. In de daaropvolgende jaren en onder de vleugels van KPMG hebben de onderzoeksinzichten geleid tot de ontwikkeling van een reeks analytische tools in de vorm van assessments.
 
Eind jaren negentig werd een van de diagnostische tools de AEM-Cube® assessment genoemd en kreeg het veel grip binnen KPMG en met name een groep consultants die veranderingen en transformatie-opdrachten leidde. In het bijzonder werden de strategische assessmentstools gebruikt tijdens de fusie tussen HP en Compaq.
 

Begin 2000 en tijdens het hoogtepunt van de Silicon Bubble werd het bedrijf Human Insight geboren met het hoofdkantoor in Londen. Het managementteam bestond uit een reeks managementconsultants en stond onder leiding van Rick Price. De belangrijkste focus van Human Insight was om organisaties te helpen bij hun transformatieproces en de mensenkant van deze transitie goed te managen.

Als bedrijf heeft Human Insight in 2002 een certificeringstraining ontwikkeld, zodat andere beoefenaars en adviserende professionals de tool binnen hun organisatie konden implementeren. In Nederland werd GITP, een assessmentorganisatie, zakenpartner en gebruiker van de tool. Andere klanten van Human Insight waren onder meer de fusie van BT, Prudential, KPN en Getronics en Heineken.

 

Van 2002 tot 2015 groeide Human Insight internationaal en certificeerde beoefenaars over de hele wereld.

In 2015 zijn Richard Robertson en Sebastian Hamers toegetreden tot de organisatie en hebben een digitale transformatie van het bedrijf mogelijk gemaakt. Een online platform ontwikkelen zodat iedereen ter wereld Human Insight assessments kan uitzetten en kan worden getraind in de toepassing ervan. Vanaf 2015 sprong de organisatie haar eigen Groei-Curve en wist het zakenpartners vast te stellen in de vorm van London Business School, Nyenrode Business University, Purdue University en Ashridge Business University.

In 2018 verhuisde Human Insight hun hoofdkantoor van Londen naar Den Haag vanwege de gevolgen van de brexit en houdt nu het kantoor op Zuid Holland 7, Den Haag. Het was ook in 2018 dat er verder werd geïnvesteerd in de digitalisering van Human Insight door middel van het creëren van een online certificeringsproces dat werd gelanceerd onder de vlag van Human Insight Academy. De Academy is een online platform dat zowel certificeringstraining omvat als online modules die een breder scala aan onderwerpen over organisatieontwikkeling beslaan.

In 2020 werd Human Insight Solutions gelanceerd om de inzichten en best practices te delen die in de loop van twee decennia zijn samengesteld. Human Insight Solutions helpt organisaties, L&D professionals, HR en consultants om het gebruik van inzichten die Human Insight te bieden heeft te maximaliseren.

In de loop van 20 jaar hebben we met 1100+ organisaties gewerkt, meer dan 100.000+ mensen voorzien van assessments en meer dan 3000 beoefenaars opgeleid. Praktijkgericht onderzoek wordt gepubliceerd in Harvard Business Review en in het Social Science Research Network. En de tool zelf is gebruikt als framework in tal van zakenboeken.