Telecommunicatie afdeling


Het probleem

Human Insight werd gevraagd om de wereldwijde service afdeling van een systeemintegrator in de telecommunicatie-industrie te helpen. 

Welke producten zijn gebruikt?

Om de context van de teams in kaart te brengen, samen met de team doelstellingen is de Groei-Curve ingezet. Aanvullend daarop is de AEM-Cube gebruik om een individuele en team analyse te maken. Hiermee werden de individuele binding met de doelstellingen, de strategische diversiteit binnen het team en de kansen en uitdagingen met leiderschap en betrokkenheid getoond. Na 3 – 6 maanden was er een vervolg sessie ingepland met het team, om na te gaan hoe goed het team voldeed aan de strategische doelstellingen. Deze 2e analyse werd gedaan doormiddel van de AEM-Cube 360, welke inclusief feedback is. Niet alleen de feedback van teamgenoten werd gevraagd, maar ook de mening van klanten om zo een volledig beeld te krijgen. Om het project compleet te maken is als laatst de ACT-Cube ingezet om de kracht van de waardeketen tussen de verschillende teams te beoordelen.

Resultaten en conclusies

Het resultaat toonde, zowel bij de zelfbeelden als de feedbackbeelden, een zwaartepunt richting de content focus (bovenste afbeelding). Ook al was dit ook het verwachte beeld, zou een gelijkwaardige verdeling over de attachment-as beter zijn geweest voor de management. De onderste illustratie toont op dit moment namelijk 2 grote gaten bij exploratief gedrag. Bijna elk individu zag zichzelf als meer exploratief dan dat de feedback van teamgenoten en klanten aantoonde en dat zij zelf aangaven bij de feedback over andere. Dit zou kunnen aangeven dat teveel naar buiten gerichte individuen, werk aan het verrichten zijn met een focus die naar binnen is gericht, maar het voornaamste wat het aangeeft is dat veel individuen rollen hebben aangenomen of gekregen die niet aansluiten bij hun natuurlijke, optimale bijdrage. De resultaten toonde aan dat veel van de teams niet goed presteerde doordat ze werk aan het uitvoeren waren, welke gewoon niet aansloten bij hun natuurlijk bijdragen. Tijdens de vervolgsessie zijn de teams door elkaar gehusseld zodat de werkzaamheden en de natuurlijke bijdrage per individu dichter bij elkaar lagen. Deze relatief simpele aanpassing, heeft de gehele organisatie aangetast. De teams presteerden beter dan ooit tevoren en het vooraf gestelde doel, high performance teams, werd ruimschoots behaald.

 

“De Human Insight tooling heeft ervoor gezorgd dat het organisatie doel behaald werd en leverde ons high performance teams op” – klant quote

Downloads

telecommunicatie 1
telecommunicatie 2