Nooit was innovatie en aanpassingsvermogen zo belangrijk, maar wat beïnvloedt dit het meest? Waar ligt je focus als leider en management? De antwoorden zijn vaak bekend, maar het doorvoeren van deze veranderingen blijken vaak lastig. Dat komt omdat deze zich aan de ongrijpbare kant van de organisatie bevinden: de interacties en relaties tussen mensen.
De Qi Index geeft inzicht op de kwaliteit van interactie in je bedrijf, team of afdeling. Het maakt je weerbaarder en wendbaarder in een snel veranderende wereld.
De Quality of Interaction Index is ontwikkeld door Alison Reynolds en David Lewis. Het is een assessmenttool die inzicht biedt in de menselijke kant van verandering. De Qi Index brengt de sterke en zwakke punten van organisaties in kaart in termen van hoe mensen interacteren en hoe dit performance beïnvloedt.
De Qi index identificeert de gedragingen die moeten worden versterkt en de gedragingen die juist moeten worden losgelaten. De Qi Index doet dit door te focussen op de gedragingen die de psychologische veiligheid en cognitieve diversiteit binnen de organisatie verbeteren, om zo een generatieve omgeving te faciliteren.
De Qi Index is een tool die de organisatiecultuur efficiënt meet en je helpt deze te optimaliseren. Naast de Qi voor organisaties bieden we speciaal de TeamQi aan. Hier wordt er specifiek gefocust op mensen en de gewenste cultuur.
De Qi Index is een wereldwijd strategisch assessment voor organisaties. Het helpt bij het bevorderen van samenwerking en het creëren van consensus rondom generatief en niet-generatief gedrag, wat direct van invloed is op prestaties en strategie-uitvoering. De Qi Index start een dialoog om een omgeving te creëren die high-performance ondersteunt door onze interacties. Het biedt ook inzicht in:
Welk gedrag is generatief, niet-generatief en welke houden direct verband met prestaties. Wij geloven dat mensen van nature leergierig zijn en zich willen ontwikkelen. Onze inzichten helpen hen om hun volledige potentieel te ontdekken en dit te verbinden aan strategie;
Welk soort samenwerking heerst binnen de organisatie of tussen afdelingen. Onze inzichten zorgen dat organisaties continu inzicht hebben in team performance, diversiteit en bijdragen. Hiermee kunnen organisaties duurzame teams en zelfsturende teams (blijven) bouwen;
Hoe cognitieve diversiteit helpt om de prestaties van organisaties te verbeteren door het erkennen en waarderen van verschillen tussen het eigen perspectief en dat van anderen. Onze tools en inzichten maken cognitieve diversiteit meetbaar. Daardoor kunnen teams en organisaties beter ingedeeld worden;
Hoe psychologische veiligheid ervoor zorgt dat mensen zich in staat en vrij voelen zichzelf te zijn en te uiten wat een directe impact heeft op het creëren van een ideale werkomgeving. We helpen organisaties bij het afstemmen van strategie op mens en team, waardoor individuele, team- en organisatieprestaties zullen verbeteren.
De Qi Index is voor verschillende vraagstukken en verschillende niveaus in te zetten. Het geeft praktische inzichten op team niveau, maar ook op organisatie niveau
Het Qi assessment wordt gefaciliteerd door gecertificeerde practitioners. Deze geven duidelijk inzicht in de impact van strategische keuzes op de menselijke kant van de organisatie. Ook geeft het inzicht in hoe een omgeving ontwikkeld kan worden waarin generatief gedrag wordt aangemoedigd. De Qi Index brengt verschillende gedragingen binnen businessunits in kaart. Zo wordt het mogelijk om hier effectief en collectief op in te spelen, om de organisatiestrategie optimaal uit te voeren.
Wil je meer informatie over deze tool of lezen hoe het assessment in de praktijk werkt? Neem vandaag nog contact met ons op of bekijk onze business cases!
Plan een vrijblijvende 30 minuten durende call in om te kijken of de Qi Index bij jouw behoeften past. Plan een afspraak wanneer het jou het beste uitkomt.
De Qi Index is ontworpen om veranderingen in gang te zetten en het volgende te ondersteunen en te verbeteren:
Neem vandaag nog contact met ons op als je meer informatie wil over de Qi Index.
De TeamQi is afgeleid van de Qi Index. De Qi Index meet de organisatiecultuur. De TeamQi heeft een zeer specifieke focus op de mensen binnen het team. Het richt zich op hun interacties en aandeel in het groeien naar de gewenste situatie.
Zo kan er efficiënt op team niveau verandering plaatsvinden. De resultaten die hieruit voortkomen kunnen zo weer gekoppeld worden aan de kwaliteit van interactie in de gehele organisatie.
Mercedes, Maserati, Network Rail, Credit Suisse gingen je voor in het gebruik van Qi index. Krijg grip op culturele aspecten zoals psychologische veiligheid en cognitieve diversiteit en inzicht hoe deze impact hebben op performance. Ontvang praktische handvatten om performance binnen het bedrijf aan te kaarten en hiermee aan de slag te gaan.
een unieke samenwerking tussen London Business School, Ashridge Business School en Human Insight. Wereldwijd opererende organisaties hebben meegedaan in aan dit onderzoek gericht op het in kaart brengen van organisatiegedrag. Benut de inzichten van andere organisaties om het wiel niet zelf te hoeven uitvinden.
en houvast voor leidinggevenden, C-suite en HR om adequaat in te grijpen waar nodig. Met name investeren in de business en teams waar performance achter blijft. Andere initiatieven rondom het meten van engagement zijn vaak eendimensionaal. Je doet het goed of het kan beter. De Qi index biedt meer inzichten.
Naast het gebruiken van de Quality of Interaction assessment met bijvoorbeeld je eigen organisatie, kun je ook gecertificeerd Qi practitioner worden. Als gecertificeerd Quality of Interaction practitioner kun je de kennis die je tijdens de training opdoet, direct in de praktijk brengen bij andere organisaties.
De training helpt je begrijpen hoe je met klanten kunt omgaan bij het gebruik van de Qi Index. Daarnaast helpt het je om cultureel gedrag te ontdekken en leer je hoe je de klant kunt coachen en verbinden op basis van de geboden inzichten van de Qi Index.
Het assessment is erop gericht om zaken te activeren en verandering teweeg te brengen. Het ondersteunt en verbetert bij:
De training is volledig online beschikbaar en te volgen in onze Human Insight Online Academy. Dit betekent dat je de training kunt volgen waar en wanneer het jou uitkomt.
Heb je interesse om zelf gecertificeerd Qi practitioner te worden, of wil je meer informatie ontvangen over de online certificatietraining? Neem dan contact met ons op. Of meld je direct aan voor de certificatietraining!
De inzichten uit onze Qi Index hebben baat bij onder andere het succesvol uitvoeren van de strategie, het bouwen van duurzame teams en het verbeteren van individuele, team- en organisatieprestaties.
Ook aan de slag met de psychologische veiligheid en de strategische diversiteit binnen jouw team of organisatie?
Neem direct contact op met een van onze coaches voor meer informatie of vul eenvoudig ons contactformulier in.
Human insight © 2022 – Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | Verzend- en leveringsbeleid
KVK: 71660771
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category . |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
elementor | never | This cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 years | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. |
_gat_UA-164815841-1 | 1 minute | A variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to. |
_gid | 1 day | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minutes | Hotjar sets this cookie to detect the first pageview session of a user. This is a True/False flag set by the cookie. |
_hjFirstSeen | 30 minutes | Hotjar sets this cookie to identify a new user’s first session. It stores a true/false value, indicating whether it was the first time Hotjar saw this user. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minutes | Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's pageview limit. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minutes | Hotjar sets this cookie to know whether a user is included in the data sampling defined by the site's daily session limit. |
_hjTLDTest | session | To determine the most generic cookie path that has to be used instead of the page hostname, Hotjar sets the _hjTLDTest cookie to store different URL substring alternatives until it fails. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data. |
vuid | 2 years | Vimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_hjSession_2737166 | 30 minutes | No description |
_hjSessionUser_2737166 | 1 year | No description |
Weten wat wij voor jou en/of je organisatie kunnen betekenen? Stel hier je vraag en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Weten wat wij voor jou en/of je organisatie kunnen betekenen? Maak direct een afspraak of vraag een vrijblijvende offerte op. Wij staan voor je klaar!
Weten wat wij voor jou en/of je organisatie kunnen betekenen? Maak direct een afspraak of vraag een vrijblijvende offerte op. Wij staan voor je klaar!